Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

ΕΔΙΜΒΟΥΡΓΟ...ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ....

Τα τελευταία χρόνια λέγαμε ότι ένας προορισμός που θέλουμε να επισκεφτούμε κάποια στιγμή, ήταν το Εδιμβούργο,η Αθήνα του Βορρά!
Όπως είχα αναφέρει εδώ http://mpiskotoupoli.blogspot.gr/2012/09/blog-post_1.html ,ένα ωραίο
δώρο για γενέθλια και όχι μόνο,είναι ένα ταξίδι!

Οπότε  πέρυσι, που ο Βασίλης μου έκλεινε τα 40,είπα πως έπρεπε να τα γιορτάσουμε στο Εδιμβούργο!Άρχισα να οργανώνω από νωρίς το ταξίδι,δηλαδή 2 μήνες νωρίτερα!(Πάντως όσο πιο νωρίς βγάλετε εισιτήρια,σίγουρα είναι καλύτερα!)Είχα πολύ άγχος,πιο πολύ για την επιλογή του δωματίου,γιατί ήθελα να είναι κάτι όμορφο,κοντά στο κέντρο και οικονομικό!Δεν του είχα πει τίποτα,απλά όταν φοβήθηκα μήπως δεν μπορέσει να πάρει άδεια,του είπα πως θα φεύγαμε για μία εβδομάδα,για να φροντίσει για την άδεια!Στις υπόλοιπες ερωτήσεις του απαντούσα διφορούμενα,
μπορεί να είναι εσωτερικό,μπορεί και εξωτερικό,μπορεί να έρθει ο Φραγκίσκος μαζί μας,μπορεί και όχι,θα πάμε μόνοι μας,θα έχουμε και παρέα,θα πάμε με αεροπλάνο,θα πάμε με πλοίο...πλάκα είχε,αλλά εγώ δε θα άντεχα να μην ξέρω τίποτα...τελικά όταν ήμασταν στην ουρά για το chech-in,του αποκάλυψα τον προορισμό,σίγουρα δεν το περίμενε!

Ήταν όμορφα....το παραμύθι ξεκινάει....Φτάσαμε βράδυ Κυριακής στο Εδιμβούργο,βρήκαμε ένα λεωφορείο έξω από το αεροδρόμιο και μας πήγε στο κέντρο!Είχα κλείσει ένα ξενοδοχείο στην Νorth Bridge(το είχα βρει προσφορά για μία ημέρα),δίπλα ακριβώς στο Royal Mile ή High Street(ο δρόμος που ενώνει το Κάστρο με το Holyroodpalace και έχει πολλά κτίρια μνημεία και μαγαζιά).Ήταν πολύ αργά όταν φτάσαμε,οπότε κάναμε μία βόλτα ,εφοδιαστήκαμε με τις πρώτες Σκωτσέζικες λιχουδιές και πήγαμε για ύπνο.Την επόμενη ημέρα είχα κλείσει μέσω internet 3ήμερη εκδρομή στα Highlands.Σκωτία χωρίς Highlands δεν γίνεται.Υπάρχουν πολλά πρακτορεία που οργανώνουν εκδρομές,εμείς πήγαμε με το Ηaggis Adventures(μου το είχε προτείνει μία φίλη,που είχε κάνει το ταξίδι πρόσφατα).

Οι εικόνες που άρχισαν να ξετυλίγονται μπροστά μας,ήταν απίστευτες...Πολύ πράσινο,λίμνες,
ποταμάκια να τρέχουν από τις καταπράσινες βουνοπλαγιές,κάστρα...ήταν υπέροχα στα Ηighlands,με τον Κιθ για ξεναγό,έναν νέο και λίγο τρελούλη Σκωτσέζο,(που δυστυχώς δεν τον έβγαλα φωτογραφία με την φουστίτσα του να σας τον δείξω), περάσαμε υπέροχα!!!!Μέναμε σε ένα καθαρό hostel(ζητήσαμε δικό μας δωμάτιο) στο Fort Augustus(στη λίμνη Λοχ Nες) και απολαύσαμε το ταξίδι με τους υπόλοιπους στην πλειοψηφία φοιτητές!

Όμορφο,γραφικό,παραμυθένιο

Το hostel μας

Το τέρας του Λοχ Νες-Νessie στο Fort Augustus

Επισκεφτήκαμε και ένα αποστακτήριο κατασκευής ουίσκι,όπου μας περιέγραψαν τη διαδικασία κατασκευής του,μας ξενάγησαν στους χώρους και στο τέλος γευτήκαμε το ουίσκι(αν και καθόλου λάτρης δοκίμασα λίγο).

Το νερό της ζωής:το ουίσκι

Έπειτα από την τέλεια εμπειρία στα Highlands,αφού ξεκουραστήκαμε και χαλαρώσαμε στο ταξίδι με τον Κιθ,επιστροφή στο Εδιμβούργο,τον αποχαιρετίσαμε και αρχίσαμε να περπατάμε και να εξερευνούμε κάθε τι στην παραμυθένια πόλη!!!

North Bridge(ενώνει  Princess Street με Royal Mile)

Το κάστρο από τους Princess street gardens

Κάστρο του Εδιμβούργου
Το Κάρλτον Χιλ από το κάστρο

Η ημέρα που επισκεφτήκαμε το κάστρο ήταν βροχερή,αλλά αυτό δεν μας εμπόδισε
να παρακολουθήσουμε μία από τις δωρεάν ξεναγήσεις που πραγματοποιούντε.

Ο κόσμος αρχίζει να μαζεύεται κοντά στο κανόνι,όπου στις 13:00 θα ακουστεί μία κανονιά

Κάστρο του Εδιμβούργου

Είσοδος Κάστρου
Holyrood Palace

Ο Σκoτσέζος με την γκάιντα

Η "τούρτα" του εορτάζοντα.Τα κεράκια σβήστηκαν περίπου στην μέση του ταξιδιού μας,τρώγοντας σε ένα όμορφο μαγαζάκι με ζωντανή τζαζ μουσική.
Princess Street Gardens

Mην ξεχνάμε το 2012,ήταν η χρονιά του Λονδίνου με τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Mαγικό σπιτάκι, στους κήπους της Princess Street

Το Εδιμβούργο έχει αρκετά μουσεία και μάλιστα τις περισσότερες αίθουσες τους δωρεάν,οπότε εκμεταλλευτείτε το και πάρτε μία γεύση από το Σκωτσέζικο πολιτισμό!Συγκεκριμένες ώρες υπάρχει και ένα λεωφορείο που ενώνει τα κύρια μουσεία.Εμείς πήραμε λάθος λεωφορείο και περιπλανηθήκαμε αρκετά,όμως οι εικόνες που είδαμε μας αντέμειψαν!

Βοτανικός κήπος Εδιμβούργου,μεγάλος,όμορφος και δωρεάν (εκτός από την επίσκεψη στο θερμοκήπιο)

Ο σκίουρος περπατά αμέριμνος

Βοτανικός κήπος Εδιμβούργου

Βασιλικό γιωτ Βritannia.Μας έκανε εντύπωση που είχαν ηχογραφημένη ξενάγηση και στα Ελληνικά.

Μ'αυτό πραγματοποίησε η πριγκίπισσα Νταιάνα το γαμήλιο ταξίδι της

Επισκεφτήκαμε το τελευταίο απόγευμα και τη Γλασκώβη,όπου συνάντησα την παιδική μου φίλη Ελίζα,έπειτα από σχεδόν 20 χρόνια!Η Γλασκώβη δεν μπορεί να συναγωνιστεί το Εδιμβούργο,όμως η περιοχή γύρω από το ποτάμι είναι όμορφη!(Υπάρχουν συχνά δρομολόγια με το τραίνο και οικονομικά,για ταξίδι διάρκειας γύρω στη μία ώρα)

Αν και πήγαμε τέλη Σεπτέμβρη,ο Αη Βασίλης με την γκάιντα,είχε κάνει ήδη την εμφάνιση του
(αλλά ήταν ακριβούλης και αρκέστηκα στην φωτογραφία του)

Επιστροφή ξανά στο Εδιμβούργο και πρωί-πρωί επισκεφτήκαμε το ΚάρλτονΧιλ.
Μαγευτική η θέα από το Κάρλτον Χιλ(πολύ κοντά στην Princess Street)

Η "Ακρόπολη"του Εδιμβούργου στο Κάρλτον Χιλ-εξού και η παρομοίωση ως Αθήνα του Βορρά

tips:
  1. Στην Waverley Bridge,όπου τερματίζει το λεωφορείο του αεροδρομίου, υπάρχει το κεντρικό γραφείο πληροφοριών,από όπου μπορείτε να ενημερωθείτε για τα αξιοθέατα,να πάρετε χάρτες και μην ξεχάσετε να προμηθευτείτε το ενιαίο τουριστικό εισιτήριο,που διαρκεί 2 ημέρες,με το οποίο μπορείτε να επισκεφτείτε το κάστρο,το Ηοlyroodpalace,το Royal Yacht Britania και να χρησιμοποιήσετε τα 4 hop on-hop off λεωφορεία.
  2. Η επίσκεψη και η διαμονή στα Ηighlands αξίζει!
  3. Μην ξεχάσετε να δοκιμάσετε haggis(παραδοσιακό φαγητό) σε διάφορες παραλλαγές,σολομό ομοίως σε διάφορες παραλλαγές,διάφορες σούπες,fish and chips!(1-2 κιλάκια θα τα πάρετε,αλλά δεν πειράζει)
  4. Χρειάζονται αρκετές ημέρες για να πάρετε μία μικρή μόνο γεύση από τη Σκωτία
  5. Όλη η περιοχή γύρω από το κάστρο,η παλιά πόλη,είναι πολύ "ζωντανή".Μην ξεχάσετε να περιπλανηθείτε και στην Grassmarket.
  6. Επισκεφτείτε την κάμερα Obsura(αν και εμείς δεν προλάβαμε),ακριβώς έξω από το κάστρο!
  7. Περιπλανηθείτε στο Εδιμβούργο των μύθων και των θρύλων,ακολουθώντας μία ξενάγηση στα σκοτεινά σοκάκια της πόλης,που κρύβουν πολλές τρομακτικές ιστορίες.
  8. Μην ξεχάσετε να αγοράσετε κάτι με καρό μοτίβο.
Καλό ταξίδι...νοερά ή στην πραγματικότητα!!!