Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ

Τα τελευταία χρόνια η νονά μας και θεία μας,έχει μετακομίσει στην Κρήτη, αλλά πάντα έρχεται 3-4 ημέρες στα γενέθλια του Φραγκισκάκου,τον Νοέμβριο.'Ετσι πέρυσι αρχές Νοεμβρίου επισκεφτήκαμε τα Καλάβρυτα και περάσαμε υπέροχα!!!

Είχαμε πάει τριήμερο με τον Βασίλη παλιά στα Καλάβρυτα και είχαμε περάσει πολύ όμορφα,αλλά τότε δεν λειτουργούσε ο οδοντωτός σιδηρόδρομος!
Οπότε οργανώθηκα ,γιατί είχαμε μόνο μία ημέρα και το θέμα ήθελε προγραμματισμό.

Τις καθημερινές τα δρομολόγια από το Διακοπτό προς Καλάβρυτα ξεκινάνε 08:45 και 10:45.Φύγαμε 6:30 από την Αθήνα,οπότε στις 08:30 ήμασταν στο Διακοπτό και το ταξίδι ξεκινάει.(Εγώ,η νονά μας και ο Φραγκισκάκος επιβιβαστήκαμε στον οδοντωτό,ενώ ο μπαμπάς μας,θα συνέχιζε με το αυτοκίνητο και θα τον βρίσκαμε στα Καλάβρυτα πλέον-άλλωστε είχε ταξιδέψει με τον οδοντωτό παλιότερα).

Είναι υπέροχο το ταξίδι με τον οδοντωτό,περνάει μέσα από το Βουραικό,χανόμαστε ανάμεσα σε στενούς βράχους,σε μεγάλα πλατάνια,σε ποταμάκια.

Μετά από μίας ώρας υπέροχη διαδρομή φτάσαμε στα Καλάβρυτα.

Απέναντι από το σταθμό ξεκινάει ο κεντρικός πεζόδρομος ,που φτάνει ως την πλατεία.

Στην αρχή του πεζόδρομου βρίσκεται το παλιό σχολείο,όπου έχει μετατραπεί σε ένα υπέροχο μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος (ανοιχτό Τρίτη με Κυριακή 9:00-16:00).

Όσο η αδερφή μου ταξίδεψε στο χρόνο μέσα στο μουσείο(εμείς το είχαμε επισκεφτεί πριν μερικά χρόνια και μου άρεσε πολύ!!),εμείς είχαμε καθίσει στον ηλιόλουστο(ευτυχώς) πεζόδρομο στα τραπεζάκια του γαλακτοπωλείου για καφεδάκι και γαλακτομπούρεκο.

Επόμενη στάση  η μονή Αγ.Λαύρας,όπου υψώθηκε το λάβαρο της επανάστασης το 1821 (4,5 χλμ μακριά από τα Καλάβρυτα,είναι επισκέψιμη 10:00-13:00 και 15:00-16:00)

και το μνημείο των Ηρώων Αγωνιστών 1821.

Επόμενη στάση ο τόπος θυσίας, που είναι στο δρόμο φεύγοντας από τα Καλάβρυτα (500 μέτρα από το κέντρο) και πηγαίνοντας προς το χιονοδρομικό κέντρο και το σπήλαιο των λιμνών.Εκεί στις 13 Δεκεμβρίου 1943,οδηγήθηκαν από τους Γερμανούς όλοι οι άνδρες από 14 ετών και πάνω,όπου και εκτελέστηκαν.

Παρακάτω στο δρόμο μας,ο κυριούλης εδώ, μας θυμίζει ότι είμαστε κοντά στο χιονοδρομικό κέντρο!

Επόμενη στάση ήταν το σπήλαιο των λιμνών (17 χλμ από Καλάβρυτα),όπου έμενε ανοιχτό ως τις 16:30 (Ώρες λειτουργίας 9:30-16:30).Ένα αρκετά εντυπωσιακό σπήλαιο,όπου φτάνεις στο εσωτερικό του περπατώντας πάνω σε γεφυρούλες.

Συνεχίζοντας το δρόμο (25 χλμ από Καλάβρυτα) βρίσκεται το Πλανητέρο, όπου ανάμεσα στα πλατάνια και στα νερά του ποταμού βρίσκονται εκτροφεία για πέστροφες.

Γενικά στη διαδρομή θα συναντήσετε 1-2 εκτροφεία,όπου υπάρχει και χώρος για καφέ και φαγητό.Ενώ παράλληλα μπορείς να απολαύσεις εκτός από το κολύμπι από τις πέστροφες και τις καμαρωτές πάπιες.

Τελευταία στάση,η Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου,όπου τη συναντάς στο δρόμο από Αθήνα προς Καλάβρυτα (δηλαδή είναι 10 χλμ πριν φτάσεις στα Καλάβρυτα,όμως εμείς επειδή πήγαμε με τον οδοντωτό δεν την είδαμε προηγουμένως).Η μονή είναι επισκέψιμη όλη την ημέρα ,εκτός 12:00-13:00.

Έπειτα καταλήξαμε στον πεζόδρομο και στην πλατεία των Καλαβρύτων όπου αφού φάγαμε ωραιότατα,περιπλανηθήκαμε λίγο στα μαγαζάκια με τα παραδοσιακά προιόντα και το απογευματάκι μας βρήκε με μία κούπα καφέ δίπλα στο τζάκι, λίγο πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής...

Έτσι τελείωσε μία όμορφη,γεμάτη εικόνες,αρώματα,γεύσεις,θύμισες...ημέρα!!!
Καλό τριήμερο ότι και αν κάνετε,όπου και αν είστε!!!Και αν δεν είστε από αυτούς όπου η βαλίτσα είναι ήδη έτοιμη δίπλα στην πόρτα,για να φύγετε για τριήμερο,μην ανησυχείτε, υπάρχουν τόσα μέρη που μπορείς να χαρείς ακόμα και σε μία ημέρα!!!