Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΥΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ : ΕΛΑΦΟΝΗΣΙ-ΜΠΑΛΟΣ, ΣΗΜΕΙΩΣΑΤΕ Χ

Τα περισσότερα καλοκαίρια της ζωής μου τα έχω περάσει στα Χανιά, που αγαπούσα από παιδί!!
Όταν ζούσαμε σε άλλα μέρη της Κρήτης και
της Αθήνας, κάθε καλοκαίρι τον Αύγουστο πηγαίναμε στα Χανιά. Θυμάμαι ακόμα τις βόλτες στο ασφυκτικά γεμάτο λιμάνι, το μαλλί της γριάς που μου έπαιρναν, τα πυροτεχνήματα κατά την διάρκεια της Ναυτικής Εβδομάδας, το κρυφτό και το ανέμελο παιχνίδι στο δρόμο και στα στενάκια γύρω από το σπίτι της γιαγιάς στην παλιά πόλη, το ποδόσφαιρο που παίζαμε στο μπαλκόνι με τον ξάδερφο μου Γιώργο, το πουλάκι που μου χάρισαν , ένα καλοκαίρι στα Χανιά και το πολύ κλάμα που έκανα όταν ψόφησε (μόνο δύο ημέρες με άντεξε, αφού του μιλούσα συνέχεια), το παγωτό σικάγο που μου έπαιρνε η γιαγιά από το περίπτερο απέναντι από το 1ο γυμνάσιο,το οποίο το ανακάτευα ώσπου να γίνει κρέμα και το έτρωγα ώσπου να φτάσουμε στον Κήπο και να κάνω κούνια, ψηλά,πολύ ψηλά,να φτάνουν τα πόδια μου στα δέντρα..Όλα αυτά θυμάμαι από τα καλοκαίρια εκείνα..θάλασσα και μπάνιο δεν θυμάμαι!!

Όμως στα Χανιά υπάρχουν μερικές από τις πιο όμορφες και ιδιαίτερες παραλίες της Ελλάδος!!Ελαφονήσι, Μπάλος..Αν έχεις μόνο λίγες ημέρες στην διάθεση σου και πρέπει να επιλέξεις ανάμεσα στο Ελαφονήσι και στο Μπάλο διάβασε τα παρακάτω, για να αποφασίσεις, ποια τελικά θα επισκεφτείς:

ΕΛΑΦΟΝΗΣΙ
  • Βρίσκεται 76 χλμ μακριά από την πόλη των Χανίων και το αυτοκίνητο φτάνει ως το μεγάλο  ελεύθερο parking, δίπλα στην παραλία.
  • Είναι κάτι μεταξύ νησιού και χερσονήσου, διότι, για να πάτε θα χρειαστεί να περπατήσετε μέσα στο νερό.
  • Αυτό, που το χαρακτηρίζει, είναι οι μικρές νησίδες με την πολύ ψιλή λευκή αμμουδιά που ροζίζει σε αρκετά σημεία, η λιμνοθάλασσα που σχηματίζεται και τα τυρκουάζ αβαθή νερά.
  • Μαζεύει πολύ κόσμο, λόγω της ιδιομορφίας του τοπίου και της εύκολης πρόσβασης, οπότε όσο νωρίτερα πάτε,τόσο το καλύτερο!!
  • Προστατευμένη περιοχή Natura.
elafonisi
Πήγαμε στο Ελαφονήσι πολύ νωρίς,γιατί ο μπαμπάς μου ήθελε να ψαρέψει.Οπότε οι μόνοι που μας περίμεναν στην παραλία ήταν οι γλάροι,

elafonisi 1
που είχαν γεμίσει την άμμο με τις πατημασιές τους!!

elafonisi 2

elafonisi 3
Είδαμε την ανατολή του ήλιου και απολαύσαμε την ηρεμία και την ομορφιά του τοπίου!!

elafonisi 4

elafonisi 5

elafonisi 6

elafonisi 7

elafonisi 8

elafonisi 9

elafonisi 10
Ο ήλιος "παίζει" με τη ροζ άμμο

elafonisi 11

elafonisi 12
Στο Ελαφονήσι , στην άμμο, φυτρώνουν όμορφα κρινάκια.

ΜΠΑΛΟΣ
  • Βρίσκεται 55 χλμ μακριά από την πόλη των Χανίων.Υπάρχουν δύο τρόποι να φτάσεις σε αυτόν.Είτε με το αυτοκίνητο, όπου τα τελευταία 8 km είναι χωματόδρομος, πληρώνεις ένα εισιτήριο 1€ ανά άτομο άνω των 13 χρονών, φτάνεις στο δωρεάν parking και έχεις μία μεγαλούτσικη κατάβαση και με σκαλιά, όπου στην επιστροφή,στο ανέβασμα είναι ακόμα πιο δύσκολη!Είτε με το καραβάκι από το Καστέλι, όπου για εμάς ήταν μία τραυματική εμπειρία πριν μερικά χρόνια ,αφού εκείνη την ημέρα το καράβι πήγαινε πάνω-κάτω σαν καρυδότσουφλο!!
  • Έχει ρηχή αμμουδιά. ζεστή θάλασσα με έντονα γαλαζοπράσινα και τυρκουάζ νερά.Η λευκή άμμος σε αρκετά σημεία έχει ροζ απόχρωση, λόγων των πολλών σπασμένων κοχυλιών.
  • Μαζεύει πολύ κόσμο, λόγω της μοναδικότητας του τοπίου, οπότε όσο νωρίτερα πάτε, τόσο το καλύτερο!!
  • Προστατευμένη περιοχή Natura.
mpalos
Η θέα του Μπάλου ,από ψηλά είναι απίστευτη!!

mpalos 1

mpalos 10

mpalos 11

mpalos 12
Γαιδουρο-ταξί, λέει η ταμπέλα, γιατί το ανέβασμα είναι λίγο κουραστικό.

mpalos 13
Όταν φτάσαμε στην κορυφή, ένα μπουκαλάκι νερό ήταν απαραίτητο για να μας ξεδιψάσει και για να πάρουμε τον "Μπάλο"μαζί μας!

Αν έπρεπε να διαλέξω ανάμεσα στις 2 παραλίες, θα ήταν μία δύσκολη απόφαση!!Οπότε καλύτερα,
βάλτε και τις δύο παραλίες στην λίστα των must see , στο νομό Χανίων.

Έφτασε Σεπτέμβρης, τι και αν επιστρέψαμε στην βάση μας και στη δουλειά?Το καλοκαίρι και οι διακοπές είναι ακόμα εδώ, αρκεί να το θέλουμε!!Τι και αν επιστρέψαμε στην βάση μας και στην δουλειά?Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού!!!