Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2018

12+1 ΠΡΑΓΜΑΤΑ, ΓΙΑ ΣΠΙΤΙ ΣΕ ΤΑΞΗ-ΖΩΗ ΣΕ ΤΑΞΗ

Υπάρχουν μερικές δύσκολες ημέρες, εβδομάδες,που κουβαλούν άγχος, ένταση και πολλή κούραση,σωματική και ψυχική!!!

Είμαι πολύ δεμένη με το χώρο του σπιτιού (και με τους ανθρώπους εννοείται) και μερικές φορές το νοιώθω "βαρύ" γύρω μου..

declutter2
Χρωματιστή ακαταστασία-από σκηνικό θεατρικής παράστασης

Είναι οι ημέρες που θέλω να πάρω μία βούρτσα και να βάψω όλους τους τοίχους,έτσι για να έχω μία καθαρή επιφάνεια για να αρχίσουν όλα από την αρχή,απλά..

Έτσι άρχισα να κάνω λίστες, τι θα ξεκαθάρισω ,τι θα ξεφορτωθώ, τι θα κάνω το Σαββατοκύριακο...
Λατρεύω τις λίστες για το τι έχεις στο σπίτι σου και μπορείς να ξεφορτωθείς, τις διαβάζω πάντα και πάντα βρίσκω κάτι καινούργιο να ξεφορτωθώ.
Θα σας γράψω και εγώ τη δική μου λίστα, πού ξέρετε μπορεί να δείτε κάτι καινούργιο-παλαιό που σας βαραίνει!!
  • Εκτός από τα παλιά περιοδικά ξεφορτωθείτε και τους καταλόγους ΙΚΕΑ.Πάντα τους κρατούσα και τους ξεφύλλιζα για να παίρνω ιδέες διακόσμησης, αλλά πριν λίγες ημέρες τους ξεφύλλισα όλους όσους είχα μαζέψει και διαπίστωσα πως 7 κατάλογοι ΙΚΕΑ έπρεπε να πάνε αμέσως στην ανακύκλωση.Κράτησα μόνο έναν.Βέβαια αν δεν θέλετε να τους πάτε στην ανακύκλωση, μπορείτε να κάνετε τα παλιά περιοδικά μια στοίβα και με ένα μαξιλαράκι και 2 ζώνες να έχετε ένα όμορφο,μοντέρνο κάθισμα.
  • Ανακύκλωση.Ναι καλά διαβάσατε.Και δεν εννοώ το χαρτί,το αλουμίνιο,τα γυάλινα βαζάκια που τα πάτε στους μπλε κάδους ανακύκλωσης που βρίσκονται σε κάθε γωνιά.Πόσον καιρό δεν βρίσκονται σε μία σακούλα οι παλιές λάμπες, οι παλιές μπαταρίες,τα καπάκια μπουκαλιών, που απλά περιμένουν να τα πάτε στα ειδικά σημεία που μπορείτε να τα ανακυκλώσετε;Βάλτε τα στο αυτοκίνητο και μόλις πάτε στο Super Market, θα τα δείτε μπροστά σας,οπότε θα τα βάλετε στους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης, που υπάρχουν στα περισσότερα S/M.
  • Ε-mail.Πολλές φορές διαβάζουμε ένα e-mail, αλλά δεν το σβήνουμε,γιατί πρέπει να ανατρέξουμε αργότερα,να θυμηθούμε κάτι,να κάνουμε κάτι,όμως αν δεν τα ξεκαθαρίζουμε συχνά,θα βρεθούμε με αμέτρητα e-mail.Εγώ το κάνω συχνά και με τις σελίδες που έχω δηλώσει ότι μου αρέσουν στο facebook.
  • Φωτογραφίες.Πλέον με τις νέες φωτογραφικές μηχανές βγάζουμε αμέτρητες φωτογραφίες ,που απλώς τις αποθηκεύουμε στον υπολογιστή μας.Μα πόσες κουνημένες ή άσχετες φωτογραφίες να κρατάμε πια?Οι νέες μηχανές μας αφήνουν ελεύθερους να πειραματιστούμε και να βγάλουμε αμέτρητες φωτογραφίες χωρίς κόστος, αλλά ένα ξεκαθάρισμα που και που χρειάζεται.
  • Ξεκαθάρισμα παλιών λογαριασμών.Κρατήστε τους λογαριασμούς τους φετινούς ή 3-4 τελευταίους.Επίσης ,τον πρώτο λογαριασμό,είτε της καινούργιας σύνδεσης (αν το σπίτι είναι καινούργιο) ,είτε του πρώτου σας λογαριασμού ως ενοικιαστής στο συγκεκριμένο σπίτι.
  • Ξεκαθάρισμα συνταγών.Συχνά διαβάζουμε λαχταριστούς τίτλους συνταγών και τις εκτυπώνουμε.Γεμίζουμε συρτάρια, φακέλους με συνταγές που αν ρίξουμε μία ματιά στα υλικά και στην εκτέλεση της, θα διαπιστώσουμε ότι δεν θα την κάνουμε ποτέ.Πχ.μερικές συνταγές χρειάζονται υπερβολικά πολλά υλικά ή έχουν πολλά αυγά ή χρησιμοποιούν άψητα αυγά,οπότε στον κάδο της ανακύκλωσης γρήγορα.Φυσικά και μία συνταγή που δοκιμάσαμε και δεν μας άρεσε το αποτέλεσμα, εννοείται πως επίσης, δεν υπάρχει λόγος να την κρατάμε.
  • Ξεκαθάρισμα καρτών με ευχές για γάμο,βάφτιση,γενέθλια κτλ.Ναι ,έχω κρατήσει κάθε κάρτα,κάθε επισκεπτήριο με ευχές από το γάμο μου,αλλά νομίζω πως είναι καιρός να κρατήσω τις κάρτες μόνο από τους κοντινούς μου ανθρώπους και όχι όλους αυτούς που βρέθηκαν στο γάμο μου.Άλλωστε οι ευχές και οι όμορφες αναμνήσεις είναι κλεισμένες μέσα στην καρδιά μου.
    declutter
  • Παλιά παπούτσια και ρούχα.Όχι δεν εννοώ μόνο αυτά που δεν μας κάνουν πια και είναι μία πονεμένη ιστορία,αλλά και αυτά που φθάρθηκαν, αντικαταστάθηκαν με καινούργια και παρέμειναν απλά να περιμένουν...φορέστε τα στη θάλασσα,σε μία βόλτα στο βουνό,που ξέρετε πως θα ταλαιπωρηθούν πολύ,ώστε να κλείσει ο κύκλος τους και να βρεθούν στα σκουπίδια.Μην τα αφήνετε μισοφθαρμένα ,απλά να σας πιάνουν χώρο.Την περασμένη εβδομάδα, πέταξα μία τσάντα μου, που αν και αγαπούσα πολύ, είχε φθαρεί και δεν σήκωνε επιδιόρθωση,οπότε πήρα την απόφαση και την ξεφορτώθηκα.Όλα είναι θέμα απόφασης!!
  • Κάλτσες και καλτσόν.Ναι καινούργιο καλτσόν, ναι έφυγε μόνο ένας πόντος,ναι θα το φορέσετε μέσα από τζην..αλήθεια πόσες φορές θα το φορέσετε τελικά;Καθαρίστε κάτι βρόμικο με αυτά και πετάξτε τα.Μέσα σε καλτσόν διατηρούνται πιο σωστά λένε,τα πινέλα.Με παλιές κάλτσες μπορείτε να φτιάξετε χταποδάκια,ψαράκια,χιονάνθρωπους ή και donuts. Ή ένα δικτυωτό καλτσάκι μπορεί να τυλίξει ένα κερί και να του δώσει καινούργια ζωή.
  • Αποξηραμένα λουλούδια.Έχουν και κακό fenq shui.Eγώ και αποξηραμένα λουλούδια 2-1.Πέταξα δύο καλαθάκια,κράτησα ένα(προς το παρόν)...Τελικά πέταξα και το τρίτο!!!
  • Αποτυχημένες κατασκευές ή κατασκευές που ξέρεις πως ποτέ δεν θα τελειώσεις.Κάτι που τώρα σε ενθουσιάζει ,αύριο μπορεί να το θεωρείς βλακεία ή δύσκολο,ή να αποφασίσεις ότι δεν θέλεις να το τελειώσεις κτλ.
declutter 1
Ένα καλοκαίρι πριν 3-4 χρόνια, μου είχε κολλήσει να φτιάξω τσάντα από περιοδικά, είχα κάνει αυτήν την αρχή και είχα κόψει και φυλάξει αμέτρητες λωρίδες περιοδικών.Πριν μερικές ημέρες σε ένα ακόμα ξεκαθάρισμα μου, τα πέταξα, αφού δεν έχω υπομονή για κάτι τέτοιο, τι τα φύλαγα?
  • Παλιούς μαρκαδόρους.Μα πόσους μαρκαδόρους που γράφουν αχνά υπάρχουν στο κουτί με τα χρώματα του Φραγκισκάκου?Αν δεν θέλετε να φτιάξετε ένα ουράνιο τόξο ή μια διαφορετική γιρλάντα από μαρκαδόρους, απλώς πετάξτε τους.
  • Παλιά κινητά.Όσες φορές έψαξα στα παλιά μου κινητά ,για να βρω ένα για να χρησιμοποιήσω σε μία έκτακτη ανάγκη, για λίγο,ώσπου να πάω να πάρω καινούργιο, αφού το προηγούμενο μας άφησε χρόνους,σπανίως βρίσκω κάποιο που να μπορώ να χρησιμοποιήσω, έστω για λίγο.Την μία έχει φουσκώσει η μπαταρία,την άλλη δεν ανοίγει με τίποτα, την άλλη δεν ακούς τον άλλον όταν σου τηλεφωνεί.Αν δεν είσαι από αυτούς που αλλάζεις κινητό σαν τα πουκάμισα, οπότε δεν προλαβαίνουν και να χαλάσουν, ξεκαθάρισε τα παλιά σου κινητά και κράτα μόνο αυτά που λειτουργούν.Τι να κάνεις κάτι που δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις? 
Τελικά μας βαραίνουν τα πράγματα γύρω μας ή τα συναισθήματα μας?
Πάντως η Marie Kondo, η συγγραφέας του βιβλίου "σπίτι σε τάξη,ζωή σε τάξη" (από το οποίο έχω διαβάσει μερικά αποσπάσματα) υποστηρίζει, πως αν ξεφορτωθούμε τα περιττά πράγματα γύρω μας και κρατήσουμε μόνο αυτά που μας δίνουν χαρά, θα αλλάξει η ζωή μας!!

Λοιπόν, τι άλλο μπορούμε να ξεφορτωθούμε, ώστε να αλλάξει η ζωή μας?
Καλό ξεκαθάρισμα από ότι σας βαραίνει, καλό βράδυ!!!

6 σχόλια:

  1. Ιωαννα μου, πολύ χρησιμη λίστα. Πόσα μας βαραίνουν γυρω μας και δε μας αφήνουν λίγο ελευθερο χωρο; Πρεπει να είμαστε γενναίοι και να μην δενόμαστε με αψυχα πραγματα.
    Να προσθέσω κάτι για τις φωτογραφίες: τέλος του χρόνου κάνω ένα καλό ξεκαθάρισμα, μεταφορα σε εξωτερικο σκληρό δίσκο, για παν ενδεχόμενο και εκτυπωση τις πιο καλές. Ναι, ξαναρχισα να εκτυπώνω, οχι πολλές, καμια 20αριά κάθε χρόνο.
    (Περα απο αντικείμενα καλό θα ήταν να ξεφορτωθούμε και τους αρνητικούς ανθρώπους, αλλά αυτο είναι ακομα πιο δύσκολο...)
    φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ μεταφέρω κατά διαστήματα τις φωτογραφίες σε εξωτερικό δίσκο, αλλά εκτυπώνω σπανίως!!Πάντα είναι δύσκολο το ξεκαθάρισμα και των πραγμάτων, αλλά και των αρνητικών ανθρώπων!!Καλό βράδυ Νίκη!!

      Διαγραφή
  2. Ειδικά αυτό για τα e-mails και τις άπειρες φωτογραφίες πολύ σημαντικό! Το έχω στο πρόγραμμα και ξεκαθαρίζω αλλά όλο και μαζεύονται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Κατερίνα, λίγο να χαλαρώσεις και γεμίζεις με άπειρα άχρηστα πράγματα!!Καλό βράδυ!!

      Διαγραφή
  3. Πολύ χρήσιμο άρθρο.. Ίσως το μόνο που δεν υπάρχει στο σπίτι μας είναι τα κινητά! Όλα τα άλλα όμως.. ειδικά οι κάρτες ευχών!! Και τα γλαστράκια.. ναι ναι κρατάω και τα γλαστράκια απο τον γάμο και απο τα δυο μου παιδιά (που μου έφερναν στο μαιευτήριο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η λίστα μου Διαμάντω!!Δυστυχώς δενόμαστε με τα πράγματα και τα κρατάμε, νομίζοντας πως μόνο έτσι κρατάμε τις αναμνήσεις μας, αλλά ουσιαστικά όλο αυτό πολλές φορές γυρίζει boomerang, φορτώνοντας το σπίτι και τη ζωή μας!!Εγώ τα γλαστράκια από τη γέννα ,τα έδωσα στην αδερφή μου αμέσως,άλλωστε δεν επιβιώνει κανένα λουλούδι στα χέρια μου!!Καλό βράδυ!!

      Διαγραφή