Πέμπτη 17 Ιουνίου 2021

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ : ΚΙΛΚΙΣ,ΛΙΜΝΗ ΚΕΡΚΙΝΗ,ΣΕΡΡΕΣ,ΔΡΑΜΑ

Πριν δύο  χρόνια είχα κάνει ξανά έρευνα για τα αξιοθέατα της λίμνης Κερκίνης, είχα τυπώσει χάρτες και ένα ταξίδι έμεινε σε αναμονή,αφού την καθαρά Δευτέρα του 2019, τελικά επιλέξαμε έναν πιο κοντινό προορισμό και πήγαμε στο kids friendly ξενοδοχείο Crystal Mountain Hotel ,στην ορεινή Ναυπακτία!!

Πέρυσι, το 2020 και πριν ξεκινήσει ο τρελός χρόνος της καραντίνας, είχε έρθει η ώρα να ανηφορίσουμε προς τα πάνω και να απολαύσουμε, ένα ακόμα ταξίδι στην βόρεια Ελλάδα!!Πέντε ημέρες, λίμνη Κερκίνη και μία μικρή περασάδα από Κιλκίς, Σέρρες, Δράμα.

pempti-2: ΓΕΩΦΥΣΙΚΟΣ -ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (2tetarti.blogspot.com)

Ξεκινήσαμε από Αθήνα Σάββατο πρωί και αφού κάναμε μία μικρή στάση στο Κιλκίς , για να φάμε μία παραδοσιακή μπουγάτσα, κατευθυνθήκαμε προς το χωριό Σκρα (αν έχετε χρόνο, κάντε μία στάση στο χωριό και επισκεφτείτε το μουσείο Α Παγκοσμίου Πολέμου, μάχης Σκρα), όπου μερικά χιλιόμετρα πιο μακριά υπάρχουν οι καταρράκτες Σκρα και η γαλάζια λίμνη. Κάναμε μία μικρή πεζοπορία, απολαύσαμε το όμορφο τοπίο και φύγαμε για να απολαύσουμε τις όχθες της λίμνης Δο'ι'ράνης, όπου το 1/3 της ανήκει σε εμάς και η υπόλοιπη στο Φύρομ. Έπειτα αν και είχε σκοτεινιάσει, απολαύσαμε την παραλίμνια διαδρομή, περάσαμε την τοποθεσία χίλια δέντρα και προχωρήσαμε με προορισμός μας την Άνω Πορόια, για να απολαύσουμε το γεύμα μας δίπλα στο τζάκι. Αργά περάσαμε το χωριό Κερκίνη και λίγο παρακάτω φτάσαμε στον παραδοσιακό ξενώνα "Ιχνηλάτης". Ανέκαθεν , είχα συνδέσει την λίμνη Κερκίνη με τον συγκεκριμένο ξενώνα, χωρίς να σημαίνει πως δεν υπάρχουν και άλλοι, εξίσου καλοί.

Καταρράκτες Σκρα

Γαλάζια λίμνη-Σκρα

7+1 πράγματα να κάνεις στην λίμνη Κερκίνη και στην γύρω περιοχή:

• Βαρκάδα στην λίμνη.Η λίμνη είναι τεχνητή, πλησιάζει τα 90 χρόνια ύπαρξης και λειτουργεί ως αντιπλημμυρικό μέσο για την γύρω περιοχή. Έτσι το χειμώνα η στάθμη της λίμνης είναι χαμηλότερη , ενώ το καλοκαίρι ανεβαίνει. Ανάλογα την εποχή θα παρατηρήσεις χιλιάδες πουλιά, φοινικόπτερα (τα γνωστά μας φλαμίνγκο), πελεκάνους. Οι διάφοροι ξενώνες θα σας ενημερώσουν και θα οργανώσουν την βαρκάδα σας.(Εμείς πληρώσαμε7,50€  οι ενήλικες και 6€ το παιδί για 1 ώρα βαρκάδα μετά ξεναγήσεως).
  • Ιππασία στις όχθες της λίμνης.(15€ ανά ώρα ο ενήλικας και 12€ το παιδί).
  • Επίσκεψη στο οχηρό Ρούπελ(περίπου 40 λεπτά μακριά, από το χωριό Κερκίνη).Το οχηρό είναι επισκέψιμο από τις 9-1 το μεσημέρι, με δωρεάν είσοδο(Μην ξεχάσετε να έχετε μαζί σας ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης, που θα αφήσετε στην είσοδο , για να μπείτε).Η πολύ καλή ξενάγηση από τους στρατιώτες διαρκεί περίπου 40-50 λεπτά, μην την χάσετε!!
  • Πολύ κοντά στο οχυρό, βρίσκεται το χωριό Άγκιστρο, με τα ιαματικά λουτρά του. Στο ξενοδοχείο "Hamam", πληρώνεις το αντίτιμο και για μισή ώρα είσαι μόνος σου ή με την παρέα σου σε προσωπικό λουτρό (ο Φραγκισκάκος δεν έφευγε, αν δεν το δοκιμάζαμε).
  • Επίσκεψη στο χωριό Νέο Πετρίτσι για να απολαύσετε το φαγητό σας στην ταβέρνα "Όαση" ή τον καφέ σας  , στο διπλανό κατάστημα, μέσα σε δέντρα και τρεχούμενα νερά.
  • Επίσκεψη στο χωριό Άνω Πορόια, όπου και εδώ μπορείτε να απολαύσετε το φαγητό σας, μέσα στα δέντρα. Υπάρχει πεστροφείο με ταβέρνα για όποιον θέλει να απολαύσει τα νόστιμα ψάρια της λίμνης. Επίσης και από εδώ ξεκινάνε κάποιες διαδρομές με άλογα(7€ τα 20 λεπτά).Στο ζαχαροπλαστείο, στην πλατεία του χωριού μπορείτε να δοκιμάσετε παραδοσιακά γλυκά, καζάν ντιπί και εννοείτε τους παραδοσιακούς ακανέδες. Τέλος μην φύγετε αν δεν επισκεφτείτε το ξενοδοχείο "nastou view", όπου μπορείτε να απολαύσετε τον καφέ σας, απολαμβάνοντας την θέα του κάμπου, των γύρω χωριών και φυσικά της λίμνης!!
  • Επίσκεψη στην μονή του τιμίου Προδρόμου, στο χωριό Ακριτοχώρι, με την μοναδική αρχιτεκτονική της και τη θέα προς τη λίμνη.
  • Δοκιμάστε βουβαλίσιο κρέας,καβουρμά, διάφορα γαλακτοκομικά προ'ι'όντα από βουβαλίσιο γάλα και το παραδοσιακό γλυκό ακανέδες.

Νέο Πετρίτσι

Μονή Τιμίου Σταυρού

Η θέα της λίμνης, από την Μονή Τιμίου Σταυρού

Λίμνη Κερκίνη

Λίμνη Κερκίνη, στο βάθος φαίνονται τα φοινικόπτερα
(τα γνωστά μας φλαμίνγκο)

Λίμνη Κερκίνη

Η θέα της λίμνης από το "Nastou View",στην Άνω Πορόια

Η Άνω Πορόια, από το "Nastou View"

"Nastou View",Άνω Πορόια

Ξενώνας Ιχνηλάτης

Ιαματικά λουτρά-Άγκιστρο

Οχηρό Ρούπελ

Οχυρό Ρούπελ, στην είσοδο της υπόγειας στοάς

Οχηρό Ρούπελ.
Ακούγοντας την περιγραφή των ηρωικών μαχών και αγναντεύοντας ένα μέρος των συνόρων μας με την Βουλγαρία.

Η λίμνη Κερκίνη, είναι πραγματικά μία όαση και πιστεύω θα σας ανταμείψει όποια εποχή και αν την επισκεφτείτε. Βέβαια πολλοί υποστηρίζουν, ότι η καλύτερη εποχή επίσκεψης είναι ο Μάιος.

Στην λίμνη και την γύρω περιοχή μείναμε ως την Δευτέρα το απόγευμα, όπου με βαριά καρδιά την αφήσαμε και κατευθυνθήκαμε προς Σέρρες.Φτάσαμε βράδυ και αφού βρήκαμε ένα ξενοδοχείο για να διανυκτερεύσουμε, αφήσαμε το αυτοκίνητο και αρχίσαμε την περιήγηση μας.Η πόλη προσφερόταν για πολλές βόλτες, στους μεγάλους πεζόδρομους με τα μαγαζιά και τα καφέ, ενώ υπήρχαν και αρκετά μικρότερα στενάκια για φαγητό και ποτό, όπου στην εποχή προ του κορωνοιού και Καθαρά Δευτέρα ήταν ασφυκτικά γεμάτα από κόσμο!Τρίτη πρωί , ξανά βόλτα στην πόλη , στάση και περπάτημα

Τι πρέπει να δείτε, όταν βρεθείτε στην πόλη των Σερρών:
  • Βόλτα στους πεζόδρομους της πόλης.
  • Την Κοιλάδα των Αγίων Αναργύρων, για περπάτημα ανάμεσα στα ψηλά πλατάνια και τα ρυάκια.
  • Την Ακρόπολη της πόλης. Απολαύστε την θέα της πόλης από ψηλά και αν θέλετε απολαύστε τον καφέ σας πρωί και βράδυ στο καφέ "CityZen".
  • Την καταπράσινη περιοχή Άγιος Ιωάννης, λίγο έξω από την πόλη, με τα τρεχούμενα νερά και τις ταβέρνες.
  • Το δάσος του Λα'ι'λιά με το εντυπωσιακό τοπίο και το χιονοδρομικό, 25 χλμ μακριά από την πόλη των Σερρών(εμείς δεν καταφέραμε να το επισκεφτούμε, ελπίζω την επόμενη φορά, που θα βρεθούμε σε αυτά τα μέρη).
  • Το εντυπωσιακό σπήλαιο Αλιστράτη με τους εντυπωσιακούς σταλακτίτες και σταλαγμίτες.
Κοιλάδα Αγίων Αναργύρων

City Zen-Οι Σέρρες από ψηλά

Σε κάποιον πεζόδρομο, στις Σέρρες

Αλιστράτης

Τρίτη απόγευμα φτάσαμε στην Δράμα και ευτυχώς προλάβαμε να δούμε και να απολαύσουμε τις πηγές της Αγίας Βαρβάρας πριν βραδιάσει, γιατί η επόμενη ημέρα ήταν βροχερή.

Τι πρέπει να δείτε στην Δράμα:
  • Τις Πηγές της Αγίας Βαρβάρας, στο κέντρο της πόλης.
  • Μην ξεχάσετε να δείτε την πόλη από ψηλά, από τον Κορύλοβο και αν θέλετε να απολαύσετε τον καφέ σας , στο καφέ "Έναστρον".
  • Το σπήλαιο του Αγγίτη, το μεγαλύτερο ποτάμιο σπήλαιο του κόσμου, όπου είναι άλλο ένα αξιοθέατο που δεν καταφέραμε να επισκεφτούμε.
  • Το χιονοδρομικό κέντρο του Φαλακρού (εκκρεμότητα, για την επόμενη επίσκεψη μας).
Πηγές Αγίας Βαρβάρας

Πηγές Αγίας Βαρβάρας-Στο βάθος το παλιό καπνεργοστάσιο, είναι πλέον ένα boutique ξενοδοχείο

Πηγές Αγίας Βαρβάρας-φωτισμένο το παλιό καπνεργοστάσιο

Πηγές Αγίας Βαρβάρας

Το παλιό καπνεργοστάσιο

Δράμα

Κορύλοβος

Κορύλοβος-η Δράμα από ψηλά

Τα φώτα της Δράμας , από το " Έναστρον"

Τετάρτη πρωί, ξανά βόλτα στην βροχερή Δράμα και σιγά, σιγά παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής..

Ήταν ένα από τα καλύτερα ταξίδια μας και η ανάμνηση του μας συντρόφευε τους δύσκολους μήνες της καραντίνας, που ακολούθησαν.

Τώρα, με μία απογοήτευση, απαισιοδοξία, κούραση, φόβο, αλλά και με μία μικρή ελπίδα ότι το καλοκαίρι, που αρχίζει, θα μπορέσουμε να ταξιδέψουμε με κάποιον τρόπο, προχωράμε, απλώς προχωράμε...
Καλά , ελεύθερα ταξίδια, για όλους μας, σύντομα!!